DLL test reactie en gereedheid op Coronavirus

mrt 11, 2020

Op 1 maart 2020 heeft DLL vijf (5) richtlijnen geïmplementeerd om zowel onze medewerkers als klanten te beschermen. Ook testen we onze plannen voor het werken op afstand en de beschikbare samenwerkingstools, zodat we er zeker van zijn dat we u kunnen blijven bedienen mocht de huidige volksgezondheidscrisis escaleren.

1. Een reisverbod is van kracht gegaan voor alle internationale reizen (wereldwijd).

Dit verbod geldt zowel voor interne DLL-bijeenkomsten als voor externe evenementen (bijv. beurzen). Dit was geen gemakkelijke beslissing, maar onze prioriteit is de veiligheid van medewerkers en klanten die behoren tot ons wereldwijde DLL-netwerk.

2. Elke DLL-medewerker heeft slechts toegang tot één DLL-kantoor.

In een poging tot het risico van infectie en de mogelijke verspreiding van het virus te beperken, geven we elke DLL-medewerker slechts toegang tot één DLL-kantoor en zijn ze niet bevoegd om andere DLL-locaties te bezoeken of te betreden.

3. Elk DLL-kantoor voert beoordelingen uit over de mogelijkheden van werken op afstand.

We hebben alle DLL-kantoren de opdracht gegeven om onmiddellijk een analyse uit te voeren op de mogelijkheden en capaciteiten van werken op afstand voor alle medewerkers, ongeacht hun rol. Deze beoordeling zal ook bevestigen dat de lokale infrastructuur, inclusief mobiele apparaten, cloud-gebaseerde applicaties en andere elementen de mogelijkheden voor werken op afstand kunnen ondersteunen. Dit kan de komende weken/maanden namelijk een aanzienlijke piek gaan bereiken.

4. Elk DLL-kantoor test zijn of haar Business Continuity Management (BCM) plannen om ervoor te zorgen dat kritische service-elementen op afstand kunnen worden uitgevoerd.

We hebben elk DLL-kantoor de opdracht gegeven om dit evaluatie- en testproces uit te voeren om te bevestigen dat het gereed is en dat de benodigheden aanwezig zijn.

5. Het vergroten van het bewustzijn over het Coronavirus en het aanmoedigen om zelf te communiceren over potentiële blootstelling.

We delen informatie van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) en andere lokale gezondheidsorganisaties met onze medewerkers. De communicatie moedigt hen aan om zelf te rapporteren dat er reden is om aan te nemen dat ze zijn blootgesteld aan het Coronavirus en geeft details over de acties die ze moeten ondernemen.

Gezien de omstandigheden en het snel evoluerende karakter van het Coronavirus, raden wij onze medewerkers ook sterk aan om persoonlijke ontmoetingen met klanten tot een minimum te beperken. Dit geldt ook voor klantenbezoeken aan onze kantoren. Als alternatief stimuleren we de mogelijkheid om op afstand te vergaderen door middel van spraak- en videoconferenties. We begrijpen dat dit enig ongemak zal veroorzaken, maar we geloven dat dit het juiste is om te doen en het maakt duidelijk dat onze prioriteit de veiligheid en het welzijn van onze medewerkers en klanten is.

DLL heeft ook een Coronavirus Crisis Management Team opgericht met een wereldwijde vertegenwoordiging van onze Executive Board, Human Resources, IT, Facilities, Communications en Risk (Business Continuity Management) afdelingen. Dit team zal de situatie en ontwikkelingen binnen ons wereldwijde netwerk blijven volgen en waar nodig van aanvullende updates voorzien.

Wij zijn van mening dat deze richtlijnen ons in staat stellen de gezondheid van ons wereldwijde netwerk te beschermen en om tegelijkertijd aan de behoeften van onze partners en klanten te kunnen blijven voldoen. Wij waarderen uw geduld en flexibiliteit bij het doorvoeren van dit nieuwe beleid en bij het aanpakken van deze volksgezondheidscrisis. Samen kunnen we deze uitdagingen overwinnen en onze gezamenlijke ambities ondersteunen.

We blijven de situatie volgen en zullen onze maatregelen aanpassen zodra er meer informatie en overheidsbegeleiding beschikbaar is.