DLL zet ATH beurs in als klankbord voor ‘koe-lease’

sep 11, 2018
Pers

Eindhoven, 11 september 2018 – Na succesvolle introducties van koe-lease in Australië en Spanje, overweegt vendor finance organisatie DLL het product ook in Nederland op de markt te brengen. DLL hoopt op de AgroTechniek Holland (ATH) beurs de behoeftes van agrarisch Nederland ten opzichte van dit concept verder in kaart te brengen en te polsen of Nederland klaar is voor deze innovatieve vorm van financiering.

Koe-lease
Ondanks decennialange ervaring in de agri sector, is de behoefte van de agrarische bedrijven leidend voor DLL in de ontwikkeling van haar productportfolio. Frits Engelaer, VP Sales Hard Assets Benelux bij DLL, legt uit: “Onze dienstverlening moet de klant in staat stellen te anticiperen op de uitdagingen van de markt om zowel vandaag, als in de toekomst, succesvol te zijn. Gezien de wereldwijd toenemende vraag naar voedsel en tegelijkertijd aangescherpte wetgeving, ontstaat er enorme druk op veehouders. Met behulp van ons koe-lease product zien we, in bijvoorbeeld Australië, dat veehouders hun werkkapitaal kunnen optimaliseren, waardoor hun cashflow meer constant blijft. Op deze manier ontstaat er ruimte voor andere investeringen gedurende het jaar, waardoor groeiambities beter kunnen worden gefaciliteerd. Wij verwachten dat een dergelijke financieringsoplossing ook de Nederlandse veehouder kan ontzorgen en zien de ATH als de plek om hierover met de doelgroep in gesprek te gaan”.

Onze dienstverlening moet de klant in staat stellen te anticiperen op de uitdagingen van de markt om zowel vandaag, als in de toekomst, succesvol te zijn "
Pers
ATH

De beurs AgroTechniek Holland (ATH)werd voor het eerst in 2010 gehouden en keert sindsdien iedere twee jaar terug. Op 12 september start de vijfde editie waarin naar schatting 54.000 bezoekers verwacht worden gedurende 4 dagen.

De ATH is een evenement ‘voor en door de branche’. De organisatie is in handen van AgroTechniek Holland B.V., die voor 100% dochter is van branchevereniging voor mechanisatie techniek Fedecom.

DLL is vanaf 12 t/m 15 september te vinden op stand 5.13-2 op de ATH te Biddinghuizen.