Marathon Eindhoven 2018: een sportief & zonnig spektakel!

okt 17, 2018

De marathon Eindhoven 2018 zit er weer op! Ook dit jaar hebben we weer genoten van het grootste sportevenement van Noord-Brabant.

129 DLL lopers uit 7 landen
2 hele marathonlopers, 47 halve marathonlopers en 80 estafettelopers uit Nederland, Duitsland, Engeland, Frankrijk, Italië, Polen en Hongarije meldden zich zondag om 08:30 bij de ontvangstbalie van DLL. Hier zijn ze opgevangen door DLL vrijwilligers en konden ze op hun gemak hun shirt en startnummer in ontvangst nemen, een kop koffie drinken, wat eten en hun spullen achterlaten.

De lopers zijn hierna door de vrijwilligers begeleid naar hun startposities. Om 10:00 klonk eindelijk het startsein en begonnen de marathon en estafettelopers aan hun parcours langs alle highlights van de stad zoals het Philips Stadion, Strijp-S, Evoluon en de High Tech Campus.

Al snel bleek dat het niet meeviel om in de zomerse temperaturen te lopen, maar onze lopers hebben het allemaal goed volgehouden. Ze zijn enthousiast aangemoedigd door het publiek, dat massaal naar Eindhoven is gekomen. De hoogtepunt was de sfeervolle finish op de Vestdijk, waarbij de lopers voor ons kantoor naar de eindstreep liepen.

Bekijk de aftermovie: