DLL Financial Solutions gaat per 1 april verder binnen Rabobank

apr 3, 2017

Eindhoven, April 3, 2017 - DLL, wereldwijd aanbieder van op activa gebaseerde financieringsoplossingen, bevestigt het overbrengen van haar Rabo-gerelateerde lease, factoring en consumptieve financieringsactiviteiten in Nederland (exclusief de vendor finance activiteiten) naar haar moederbedrijf Rabobank per 1 april 2017. Deze transitie is het gevolg van strategische beslissingen die eind vorig jaar werden aangekondigd. Door de Rabo-activiteiten van DLL dichter bij Rabobank te brengen, ontstaan nieuwe groeimogelijkheden en kan de klantgerichtheid vanuit Rabobank verder geoptimaliseerd worden.

De Nederlandse vendor finance activiteiten blijven onderdeel van DLL en worden niet overgebracht naar Rabobank.

De transitie van de Rabo-gerelateerde activiteiten naar Rabobank zorgt voor een betere en vooral directere klantbediening aangezien deze activiteiten een uitstekende aanvulling zijn op het aanbod van Rabobank. Hierdoor kunnen Rabobanken deze (financierings-) oplossingen sneller, gemakkelijker en vaker aanbieden. Bestaande klanten zullen niets merken van de transitie aangezien het distributiekanaal Rabobank en de merken Freo en LEASEIT ongewijzigd blijven.

Vendor Finance focus
DLL is ’s werelds grootste vendor finance bedrijf, dat al meer dan 45 jaar wereldwijd samenwerkt met Fortune 500-fabrikanten en distributiepartners in meer dan 30 landen. Met behulp van vendor finance oplos-singen voor de complete productcyclus ondersteunt DLL de distributiekanalen van deze partners en daarmee de groei van hun business.

Carlo van Kemenade, COO en lid van de Raad van Bestuur van DLL vult aan: “De transitie van onze Nederlandse non-vendor finance activiteiten naar Rabobank is voor zowel Rabobank als DLL strategisch een logische stap en in lijn met eerdere aankondigingen. De overgang biedt een goede uitgangspositie voor toekomstig succes voor de Nederlandse Rabo-activiteiten en uiteraard ook veel perspectief voor de (ongeveer 350) mensen in de organisatie, mede door de uitstekende samenwerking met Rabobank in dit gehele proces. Voor DLL zorgt de volledige focus op vendor finance ervoor dat we onze positie als wereldmarktleider verder kunnen uitbouwen.”

DLL | ContactBlueSquare200x200

Hanneke van Dommelen

Leadership Communications & Strategic Initiatives Manager

Neem contact met mij op via e-mail

Dank u voor uw email.

We nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.