In gesprek met: Tuwi

Partnership in metaalbewerkingsmachines

jul 19, 2018

We komen aan in Winterswijk. Het moderne gebouw van Tuwi valt meteen op tussen al het groen. Marco Mans ontvangt ons met een warm welkom.
Hij is een rasechte salesman. Ooit als accountmanager gestart en later samen met Jeroen Tadema eigenaar geworden van Tuwi.

Dat Tuwi u bekend in de oren klinkt, is niet zo gek. Ze leveren namelijk machines aan 80% van de bedrijven in de Nederlandse plaatverwerkende industrie. Tuwi’s geheim? Blijven investeren in goede advisering en maximale service voor klanten. En door ons partnership, draagt DLL hier nu ook aan bij.

Zeg Marco; die ‘maximale service’ voor klanten? Wat houdt dat in?
"We proberen naast onze klant te staan. Het gaat niet alleen om het verkopen van machines, maar ook om het meedenken. Het bespreken van vraagstukken, zoals: hoe ziet de toekomst van uw bedrijf er uit?, Wat zijn uw plannen en ideeën? Dus wij dachten: waarom kunnen wij hen niet nóg verder helpen, door ook over financiering te praten?"

We willen een one-stop shop zijn voor onze klanten, een totaalpakket aanbieden.Want klanten vragen niet meer wat het kost, maar wat het kost per maand."

"Daarom kiezen we ervoor om ook lease aan te bieden. Lease maakt ons als leverancier erg flexibel. We kunnen meteen schakelen. Is de klant klaar om te beslissen? Dan kunnen we meteen een leaseovereenkomst laten tekenen. Dit is in mijn ogen maximale service: snel, laagdrempelig en flexibel. Dit is in deze tijden enorm belangrijk.”

Hoe werkt dat dan zo snel?
“Een voorbeeld: ik was op de Techni-Show in gesprek met een klant over een waterstraalsnijmachine. Hij vroeg me naar de kosten per maand. Ik kon het meteen uitrekenen met jullie online tool. Zijn reactie? Goh, dat valt mee! Dan ben ik ook benieuwd naar wat een kantbank kost. Met de online tool keken we welk maandbedrag en looptijd hem aansprak. Zo heb ik 2 machines verkocht in plaats van 1!

Vóór ons partnership met DLL, ging het heel anders. Wachten op de uitslag van een kredietaanvraag, kon wel 8 tot 12 weken duren. Nu weet ik binnen 30 seconden of de lease akkoord is. Eerst waren we wel sceptisch. Eerst zien, dan geloven… Maar DLL heeft bewezen dat het kan.”

Van plaatbewerking tot
buigmachines

Wat maakt dit partnership zo sterk?
"We gaan met de tijd mee. De jongere generatie is heel open over lease. Telefoons, auto's en ook fietsen worden geleast. Sinds het partnership is lease onderdeel geworden van ons verkoopgesprek. Dit hoeven we niet alleen te doen. Onze contactpersoon van DLL, Michel Derks, helpt ons met het geven van leasetrainingen aan onze verkopers.

Door training en de juiste bewoording, bereiken we een bredere doelgroep. Onze verkopers krijgen de tools om onze klanten zo goed mogelijk te adviseren. Ik zeg altijd: verdient uw machine het leasebedrag per maand terug? Dan loont het zich om een machine te leasen.

Ik waardeer het dat Michel samen met mij naar oplossingen zoekt.
Laatst kwam een klant op gesprek voor een nieuwe machine. Het bleek een te grote investering. DLL hielp mee bij de zoektocht naar een andere oplossing en heeft financiering verstrekt voor een andere machine. De klant was goed geholpen en wij hebben er een klant bij voor het leven.”

En de toekomst?
"Die zie ik heel rooskleurig in. Als ik terugkijk op ons relatief, korte partnership, dan komt het goed. We gaan samen een portefeuille opbouwen, risicoprofielen nóg beter in beeld brengen en de online tool verder optimaliseren."

Michel Derks

Account Manager CT&I en eMobility, Nederland​

Neem gerust contact met mij op voor meer informatie.

Dank u voor uw email.

We nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.